Máme rádi knihy 3.Proč spíme? Na tuto otázku nám odpoví Mattew Walker a jeho kniha. Jak bychom měli spát? Kolik hodin? Výzkumy, testy a rozbory. Celá kniha jen o spánku. Budete se divit, co vše se o tom dá zjistit.

Drazí přátelé a čtenáři. Dnes vás vítám u třetího článku z naší série s názvem máme rádi knihy. Dnes bych vám chtěl představit jeden skvost, který už jsem si několikrát přečetl a poslechl. Kniha, o které si dnes povíme se jmenuje úplně jednoduše. Proč spíme? Krátký název, pod kterým se ukrývá pěkně podrobná kniha o spánku. Knihu napsal Mattew Walker. Autor nám ve své knize odhaluje sílu spánku a snění. Dnes nebudu psát svojí subjektivní anotaci, ale dovolím si jí vypůjčit z databáze knih. Tam je to totiž napsané tak dobře, jak bych to já napsat nedokázal.
Zdroj: https://www.databazeknih.cz/knihy/proc-spime-odhalte-silu-spanku-a-sneni-383745

Co kdybyste zjistili, že všichni máme ve svých životech elixír mládí, krásy, štíhlého těla, zdraví, chytrosti a dobré nálady? A že není nic snazšího, než jej použít: naučit se pořádně spát!

Profesor neurologie a psychologie Univerzity v Berkeley, Matthew Walker, který vede tamější spánkovou laboratoř (Center for Human Sleep Science) od základu prozkoumal tajemství spánku a jeho vliv na náš život. Walker se ptá: proč příroda stále nutí trávit téměř všechny živočichy denně tolik času v bezbranném stavu? Jakou tak zásadní evoluční výhodu spánek přináší, že to vyvažuje jeho rizika? Odpověď je prostá: ta výhoda není jedna, je jich nespočet, a všechny dohromady zajišťují naši existenci. Připravte se, že po přečtení této knihy se už neodvážíte svůj spánek zanedbávat…

Přesto mnozí máme spánek za ztrátu času a podceňují ho i média. Vždyť kolik jste už toho četli o výživě nebo sexu, ale kolik o drtivých dopadech dlouhodobého mírného nedostatku spánku? Podle Walkera je osm hodin čistého spánku pro většinu populace naprosté minimum, z čehož plyne, že zhruba osmdesát procent z nás žije ve spánkové deprivaci. Důkazy o tom, co to způsobuje jednotlivci i společnosti jako celku, stále přibývají a v knize je najdete pěkně pohromadě.

Naopak poučeným spáčům přináší spaní kvalitní život a konkurenční výhodu. Zajišťuje efektivní schopnost učit se, pamatovat si a uvažovat logicky. Vyrovnává emoce, správnou funkci imunity, metabolismu, reguluje chuť k jídlu a hladiny hormonů, působí jako zásadní prevence cukrovky, srdečních chorob i Alzheimera. Neméně důležité jsou i sny: zpracovávají běžné emocionální zážitky ze dne a systematicky obrušují traumatické vzpomínky. Navíc nejen podporují, ale de facto umožňují kreativitu. Díky dlouholetému výzkumu profesora Walkera se dozvíte, co dělá s vaším spánkem alkohol a kofein (to se vám líbit nebude), co se doopravdy děje během REM fáze, proč se spánkové rytmy během života mění a jak v jednotlivých životních fázích zapracovat na zlepšení spánku, potlačení nespavosti a spánkové deprivace.

Kniha je také manifestem apelujícím na firmy, instituce a vlády, aby byl vliv spánku nově vnímán jako zásadní aspekt ovlivňující zdraví a pracovní výkon.www.databazeknih.cz

Doufám, že se na mě lidi z databáze knih nebudou zlobit, že jsem si vypůjčil jejich podrobnou anotaci. V tomto a v jakémkoliv článku přikládám veškeré dostupné zdroje, které jsem pro článek nebo články použil. Dál už povedu tento text jen a pouze vlastními slovy.

Představte si, že se najde člověk, který dá této knize šmrnc a další rozměr. Představuji vám člověka s naprosto úžasným hlasem, kterým není nikdo jiný, než můj oblíbený Borek Kapitančik. Ten si vzal tuto knihu na starost, a svého úkolu se zhostil víc než bravurně.

Víte, v čem je tato audio kniha lepší než jiné? U této audio knihy je vám autorem dovoleno usnout. Jen že hlas pana Kapitančika je tak úžasný, že jsem si usnout prostě zakázal. O zpracování audio knihy v podstatě nemám co bych napsal. Hudební podkres na začátku kapitol je krátký a nijak neruší. Hlas načitatele je skvostný a velice příjemný. Kdybych se měl rozhodnout zda si pořídit knihu, nebo audio knihu, jak bych rozhodně zvolil druhou možnost.

Toto literární dílo bych zařadil mezi školní povinnou četbu. Tuto knihu si prostě a jednoduše musíte přečíst nebo poslechnout. Já rozhodně volím poslech. A co vy, moji milí čtenáři. Jste ranní ptáčata, nebo noční sovy? Večer se vám nechce spát a ráno naopak ven z postele? Nebo už jste brzy ráno na nohou a večer chodíte brzo spát? Neváhejte a odpovězte mi do komentáře dole pod článkem.

Zdroj:
https://www.databazeknih.cz/knihy/proc-spime-odhalte-silu-spanku-a-sneni-383745

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *