Tři minuty pro zdraví – Hrudní páteř.

Vstávat a cvičit!
V minulém článku jsme se naučili, jak si uvolnit a trošku odblokovat krční páteř. Dnes se naučíme dva jednoduché cviky pro uvolnění hrudní páteře. Paradoxně jsou ještě lehčí než u krční. Do komentáře mi prosím napište, jak jste zvládli předešlé cvičení. Taktéž bych se chtěl dozvědět, kdo se zapojil do naší výzvy. Nebudu to dlouho okecávat, není čas ztrácet čas a jdeme na to.

Cvik první:
Tomuto cviku říkám neodborně kravata. Za chvilku se dozvíte, proč tomu tak je. Opakuji to, co v minulém článku. Pokud byste něčemu nerozuměli, tak mi můžete napsat dolů do komentáře, nebo využít kontaktní formulář zde na webu. Levou ruku umístíme na pravé rameno. Ruka musí být na zádech, mezi ramenem a lopatkou. Pravou rukou podložíme tu levou. Pravá ruka má za úkol tlačit tu pravou k tělu. Z části to vypadá, jako byste se chtěli uškrtit. Musíme cítit tlak v rameni a levé lopatce. Aspoň 20 sekund musíme vydržet tlak a možná i lehkou bolest. Pak můžeme ruce uvolnit, umístit podél těla a oddychnout si.

Po krátkém odpočinku to uděláme znovu, akorát že opačně. Tentokrát umístíme pravou ruku na levé rameno. Jak už jsem psal, tak ta ruka musí být v oblasti mezi ramenem a lopatkou. Levou ruku umístíme pod pravou a tlačíme k tělu. Zase vydržíme 20 sekund. Na každou stranu to provedeme cca pětkrát – sedmkrát. Záleží na tom, jak se cítíme. Nic se nesmí přehánět.

Cvik druhý:
Tento cvik se hodí jak na uvolnění hrudní, tak i krční páteře. Spojíme ruce za hlavou a umístíme je na zadní stranu krku. Hlava vyvíjí tlak na ruce a ruce na hlavu. Pro zjednodušení. Ruce tlačí zezadu na hlavu. Hlava dělá to samé a vyvíjí tlak na ruce. Tlak za žádnou cenu nesmí být silný. Málem bych zapomněl. Musíte sedět naprosto rovně a lokty nesmí být lajdácky uvolněné, ale napnuté. Máte-li lokty v pořádku, tak cítíte při cvičení tlak v lopatkách, krku a trošku v hrudní páteři. Tlak nesmí být delší než 10 sekund a při každém postupu se musíte uvolnit. Základ všech cviků je pořádné dýchání. Postup tohoto cviku provádějte pětkrát – sedmkrát. Vše krásně pomalu a nikdy zhurta. Nespěchat, nic nepřehánět a pamatujte na dýchání.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *