Tři minuty pro zdraví – krční páteř.

Vstávat a cvičit! Máme tu první 3 minuty pro zdraví. Co se dnes naučíme? Ukážeme si dva cviky, díky kterým si snadno a lehce uvolníte krční páteř a ztuhlý krk. Nebudete potřebovat žádné pomůcky, žádnou podložku na cvičení a ani nic jiného. Budete potřebovat jen své ruce. Zapomeňte na to, že máte silně vyvinutou slabou vůli a jděte do toho se mnou. Jste připraveni? Lets go my friends.

Sedněte si na židli se vzpřímenými zády. Levou ruku si dejte na pravou stranu krku. Hlava má za úkol se pomaličku otáčet vlevo a vpravo. Dlaň musí spočinout vzadu na krku. Prsty ruky musí být na boční straně krku. Tímto jste zvládli základní postoj. Nyní si vysvětlíme co dál. Jen mimochodem. Nesmíte tlačit na krční tepnu.

Hlava jde doprava, ruka táhne krk doleva.
Pomalu otáčíme hlavou. Hlavu točíme doprava a ruka tlačí krk opačně. Po dokončení otáčky vrátíme hlavu do původní pozice, a tlak ruky se zmírní. A znovu! Hlava se otáčí vpravo, ruka táhne krk vlevo. Hlavně opatrně, ne moc velkým tlakem. Musíte cítit tlak, ale nesmí vás to bolet. Hlava se otáčí do původní pozice, a ruka zmírní tlak. Uděláme to hezky pěkně ještě sedmkrát.

Ještě jednou ale druhou stranu.
To samé, co jsme prováděli na pravé straně, uděláme hezky pěkně i na levé. Prsty pravé ruky umístíme na levou stranu krku. Hlava jde vlevo a ruka táhne krk vpravo. Hlava se vrací do původní pozice, a ruka uvolňuje tlak na krku. Je to jednoduché. Pravá strana, levá ruka. Levá strana, pravá ruka. Základ je u toho dýchat. Nebojte se a pěkně se prodýchávejte. Je to velice důležité.

Základ každého cvičení je dýchání. Vysvětlíme si to následovně. Jsme-li uvolněni, nadechujeme se. Vyvíjíme-li tlak, tak vydechujeme. Ještě jednodušeji. Při jakékoliv námaze vydechujeme, a při uvolnění se nadechujeme. Při cvičení nikdy nesmíte zadržovat dech.

Cvik druhý. Protahování trapézů a krční páteře:
Tento cvik je jednoduchý, jak facka. Levou ruku přiložte na hlavu za ucho. Ruka nesmí jít kolem hlavy, ale musí se jí dotýkat. Uvolněte pravé rameno a nechte ruku volně podél těla. Ruka, která spočívá na hlavě začne táhnout vlevo. Musíte cítit tah v rameni pravé ruky a v pravém trapézu. To je ta část mezi krkem a ramenem. Hlavně opatrně, nic se nemá přehánět. Hlava táhne hlavu vlevo a pravé rameno lehce tlačíme dolů. Ruku s hlavou vrátíme do původní pozice a odpočineme si. Vše musíme dělat pomalu a v klidu. Zbrklost tu není na místě. A znovu. Hlava tlačí hlavu vlevo, a pravé rameno lehoučce tlačíme dolů. Vše pak vrátíme do původní polohy a to samé uděláme ještě cca sedmkrát. Levou ruku sundáme z hlavy, a použijeme ruku pravou.

Postup je stejný, akorát pravá ruka tlačí hlavu vpravo, a levé rameno lehce tlačíme dolů. Oba cviky vám zaberou cca pět minut. Je to opravdu lehké a váš strach tu není na místě. Nevíte si rady? Něco z mého výkladu jste nepochopili? Tak se nebojte a napište mi dolů do komentářů. Rádi byste využili osobnější kontakt? Tak můžete využít kontaktní formulář zde na webu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *